You are currently viewing איך נדאג שהדיירים שלנו יהיו מרוצים

אז כבר רכשתם נכס, גר בו דייר והכל בסדר נכון? בעקרון, בהחלט – הכל מצוין.
אתם מקבלים בכל חודש את שכר הדירה שלכם, דואגים לתיקונים ולבעיות שיש בנכס וכולם צריכים להיות מרוצים.
אז כן, רוב הסיכויים שאם אתם דואגים לטפל בבעיות בנכס שלכם, קשובים לדיירים שלכם, לא מעלים את שכר הדירה בכל חודשיים ולא מציקים לדיירים – כנראה שהדיירים מרגישים בסדר גמור בנכס שלכם.

אבל, למה לא לדאוג שהם יהיו ממש ממש מרוצים?

יש לנו רצון שהדיירים שלנו (במידה שהם משלמים בזמן ושומרים על הנכס שלנו כמובן) יישארו בנכס שלנו כמה שיותר זמן ולא יעזבו למקום אחר.
ולמה:

  • כמעט בכל פעם שדייר עוזב יש חודש או חודשיים שבו הנכס עומד ריק ואתם לא מקבלים עליו שכר דירה (תלוי כמובן בשוק).
  • בכל פעם שחברת הניהול דואגת להכניס דייר חדש בנכס שלכם, החודש הראשון של שכר הדירה עובר אליהם על כל העבודה שהם עשו (סינון הדיירים). משמע, גם לא קיבלתם חודש או חודשיים שכר דירה וגם בחודש הראשון לכניסת הדייר שכר הדירה לא עובר אליכם.
  • עלויות שיפוץ וריענון הנכס בכל פעם שדייר יוצא הן עלויות יקרות שסתם יוצאות לכם מהכיס ויכולות להגיע גם לעלות של אלפי דולרים.

אנחנו רוצים לחסוך את כל העלויות האלו ולהכניס כמה שיותר רווחים לכיס שלנו בסופו של דבר.
הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות למען עצמנו זה להסתכל על הדיירים שלנו בתור הלקוחות שלנו. אם נתייחס אליהם בתור לקוחות נוכל להשאיר אותם בנכס שלנו כמה שיותר זמן מתוך הרצון שלהם והם ירצו לדאוג לנכס שלנו ולטפל בו כי הם ירגישו שאנחנו מתייחסים אליהם יפה וירצו להחזיר לנו טובה תחת טובה.

אז מה נוכל לעשות בשביל לגרום לדיירים שלנו להיות מרוצים? אספנו עבורכם מספר טיפים.

מתנת כניסה לבית

זה אולי נשמע מצחיק, אבל אנחנו למשל נותנים מתנה לדיירים שלנו בכל פעם שחותמים איתנו על חוזה שכירות.
המתנה לא חייבת להיות יקרה או גדולה ויכולה לעלות גם 10 או 20 דולר אבל היא עושה הרבה – זה גורם לדייר להרגיש שרואים אותו ומתייחסים אליו, זה מבדל אתכם משאר בעלי הבתים האחרים (איזה בעל בית אתם מכירים שנותן מתנה לדייר שלו?) וזה בעיקר גורם לדיירים להרגיש שהם "חייבים לכם" ברגע שנתתם להם מתנה. ה"חייבים לכם" הזה הוא פשוט נהדר כי זה יגרום לדיירים שלכם לשלם בזמן, לדאוג לנכס שלכם ולרצות להישאר בו לאורך זמן.

בדיקה של הנכס מספר פעמים בשנה

נכון, אתם לא גרים ליד הנכס שלכם ולא יכולים לבקר בו פיזית, אבל יש לכם חברת ניהול נכסים שיכולה לעשות בדיוק את זה נכון?
רוב חברות ניהול הנכסים עושות בדיקה פעם או פעמיים בשנה בנכס כדי לוודא שהכל תקין ואין שום בעיות. אנחנו מציעים להסתכל על זה מנקודת מבט שונה – לבקש ממנהל הנכסים שלכם שילך כל רבעון לנכס (גם אם זה אומר שתשלמו מעט כסף על זה) בשביל לעשות דברים של תחזוקה למען הדיירים שלכם כמו החלפת פילטרים במערכת החימום של הבית, בדיקת סוללות בגלאי עשן ועוד. "על הדרך" איש התחזוקה יכול לשאול את הדיירים שלכם האם יש עוד דברים שצריכים תיקון וכך דברים שאולי יגרמו ללקוחות לעזוב או לחילופין – יהרסו לכם משהו בנכס כמו נזילה מהגג למשל – יטופלו באותו הרגע.
זה נראה כאילו אנחנו מאוד דואגים לדיירים שלנו (ובאמת אכפת לנו מהם) אבל בסופו של יום אנחנו גם דואגים לנכס שלנו ולתפקוד הטוב שלו וגם דואגים שהדיירים שלנו ירצו להישאר וירגישו שדואגים להם.

שליחת אימייל/שיחת טלפון

תוכלו לבקש ממנהל הנכסים שלכם לשלוח סקר לדיירים לגבי שביעות הרצון שלהם בנכס או שתוכלו לעשות זאת בעצמכם.
שלחו לדיירים שלכם מייל, תכתבו להם שחשוב לכם שהם יהיו מרוצים ושאלו אותם האם יש להם בעיות או תקלות שהם ירצו שתתקנו בנכס. יכול להיות שהם כבר ביקשו תיקון פעם אחת ממנהל הנכסים, זה נפל בין הכיסאות והם מחכים לתיקון כבר זמן רב. כמובן שגם תוכלו לעשות זאת בשיחת טלפון אך אנחנו מעדיפים שלדיירים שלנו לא יהיה את המספר הישיר שלנו כך שלא יעקפו את חברת הניהול במידה ויש בעיה.
אם תפתרו להם את הבעיה הם ירגישו שדואגים להם ושאכפת לכם מהם, אה, ועוד יתרון – זה יתן לכם שקט ולא תופתעו שפתאום אחד הדיירים רוצה לנקום בכם על היותכם slamlord (בעלי בית מזניחים) וכך תמנעו מתביעה.

דאגו לנכס שלכם כאילו אתם גרים בו

דאגו לטפל בנכס שלכם, אל תתקמצנו על תיקונים או תדחו אותם כי זה מוציא לכם כסף מהכיס – תנהגו בנכס שלכם כאילו אתם גרים בו.
האם הייתם מחכים עם תיקונים ובעיות בבית המגורים שלכם? כנראה שלא. גם שטיחים מלוכלכים, דלתות מטבח שלא נסגרות וכל דבר שלא נעים לחיות איתו יגרום לדיירים שלכם לרצות למצוא מקום יותר טוב לחיות בו.
הנכס שלכם לא צריך רצפות שיש, מקלחון יוקרתי או ארונות מטבח יקרים – הוא צריך להיות נעים, נקי ומטופל היטב.

לסיכום, אם תנהגו בדיירים שלכם כמו שהייתם רוצים שינהגו בכם ואם תתייחסו לנכס שלכם כאילו אתם גרים שם, כנראה שתזכו בדיירים שידאגו לנכס שלכם ויגורו בו לאורך זמן.
לכם זה יתן שקט נפשי ובעיקר – הרבה כסף בבנק.